Borstverkleining in Tunesië

borstverkleining tunesië 1

Focus op borstverkleining in Tunesië! Wat is de gemiddelde prijs in Tunis? Ons advies voor een geslaagde borstverkleining in Tunesië.

BesteKlinieken.com informeert u over borstverkleining in Tunesië en helpt u bij het boeken van een operatie bij gekwalificeerde chirurgen. Deze inhoud is uitsluitend ter informatie en is niet bedoeld ter vervanging van het advies van een medisch deskundige.

Prijs van een borstverkleining in Tunesië

De gemiddelde kosten van een borstverkleining in Tunesië bedragen €2.100. De ingreep wordt onder algehele narcose uitgevoerd en duurt 4 uur. De verblijfsduur is 7 dagen en het ziekenhuisverblijf is 1 nacht. De prijs is inclusief de verdoving, de operatie en de medicijnen. Het uiteindelijke resultaat is binnen 4 maanden zichtbaar.

ProcedureKosten Tunesië
Borstverkleining2400 €

Voor vrouwen die last hebben van grote borsten kan een borstverkleining in Tunesië een hele opluchting zijn. Tunesië is een zeer populaire bestemming geworden en veel vrouwen maken elk jaar de reis. De redenen hiervoor? De zeer aantrekkelijke kosten.

Wat is een borstverkleining?

Borstverkleining is een cosmetische operatie die bestaat uit het lichter maken van een te zware borst door bepaalde overtollige weefsels en vet te verwijderen. Het doel is om een comfortabeler formaat en gewicht te krijgen, in harmonie met de rest van het lichaam.

Zie ook: Borstverkleining in Tunesië

Wie kan een borstverkleining in Tunesië ondergaan en waarom?

Te zware borsten veroorzaken vaak verschillende problemen en kunnen soms aanleiding geven tot esthetische complexen of zelfs een verlies van zelfvertrouwen.

Hier volgen de meest voorkomende oorzaken:

• Rugpijn is de meest voorkomende reden voor een consult. Naast rugpijn hebben patiënten meestal ook last van chronische nek- of schouderpijn;
  • Na verloop van tijd verslappen de borsten, wat tot grote complexen en ongemak kan leiden;
  • Sommige vrouwen accepteren hun grote borsten en de interesse die ze kunnen opwekken niet;
  • Ongemak tijdens bepaalde dagelijkse activiteiten, zoals sporten. Ook het aankleden en het vinden van geschikte kleding of ondergoed kan soms moeilijk zijn.

Contra-indicaties

Alle vrouwen die last hebben van te grote borsten kunnen een borstverkleining in Tunesië aanvragen. Er zijn echter enkele contra-indicaties:

U moet minstens 18 jaar oud zijn

Wij raden u aan om te wachten tot uminstens 18 bent, wanneer uw borsten volledig ontwikkeld zijn.

Geen borstafwijking

Voor elke chirurgische ingreep moet een mammografie worden gemaakt om elke afwijking of contra-indicatie, zoals borstkanker of een tumor, uit te sluiten.

Obesitas

Een vrouw met een BMI (Body Mass Index) van meer dan 35 moet vóór een borstverkleining afvallen, omdat obesitas het risico op complicaties aanzienlijk verhoogt.

Roken

Als een patiënt veel rookt, loopt ze een veel groter risico op complicaties en littekenproblemen. Zij moet enkele weken voor en na de operatie stoppen met roken.

Vóór een borstverkleining in Tunesië

Voorzorgsmaatregelen

De patiënte wordt gevraagd om vóór de borstverkleiningsoperatie te stoppen met roken en met het innemen van antistollingsmiddelen of ontstekingsremmers.

Eerste consult

Een eerste consultatie vindt plaats met de plastisch chirurg. De chirurg bespreekt de verwachtingen van de patiënt, aanbevelingen, mogelijke risico’s, contra-indicaties en het operatieschema.

Tijdens de operatie

Op de dag van de operatie wordt de patiënte uitgenodigd om naar het Tunesisch medisch centrum van haar keuze te gaan en wordt ze verwelkomd door het verplegend personeel voordat ze de operatiekamer betreedt.

Hoe wordt een borstverkleining in Tunesië uitgevoerd?

Allereerst zijn er 3 soorten operaties, afhankelijk van de grootte van de borsten:

• Voor kleine borsten maakt de plastisch chirurg een zeer fijne en eenvoudige incisie rond het tepelhof;
  • Voor middelgrote borsten kunnen twee incisies nodig zijn. Eén rond het tepelhof en één tussen de tepel en het onderste deel van de borst;
  • Voor grotere borsten worden in dit geval 3 incisies gemaakt, in de vorm van een omgekeerde T, d.w.z. één onder de borst, één verticaal en één rond het tepelhof.

Overtollig weefsel en vet worden dan uit het onderste deel van de borst verwijderd en de plastisch chirurg geeft het een nieuwe vorm omeen harmonieus, esthetisch resultaat te bereiken. Borstverkleining kan indien nodig ook gepaard gaan met liposuctie of een borstlift.

In alle gevallen wordt de operatie onder algehele narcose uitgevoerd, meestal poliklinisch. Soms is echter een overnachting in het ziekenhuis nodig. De operatie zelf duurt over het algemeen tussen de 2 en 5 uur, afhankelijk van de grootte van de borst en de gebruikte procedure.

Risico’s en complicaties van een borstverkleining in Tunesië

Hoewel de risico’s en complicaties van een borstverkleining zeldzaam zijn, is het belangrijk om ze te vermelden. Het kan gaan om vertraagde genezing, het ontstaan van een hematoom dat gepaard gaat met zwelling, asymmetrie van de borst, de vorming van een cyste of verminderde gevoeligheid van de tepel. De gevoeligheid wordt in de meeste gevallen tussen 6 en 18 maanden na de operatie weer normaal.

Zie ook: Borstvergroting in Tunesië

Na de operatie

Na de operatie worden de borsten in verband gewikkeld om steun te bieden. Er worden ook drainageslangetjes aangebracht om bloed en afscheiding uit de wond af te voeren.

Te nemen voorzorgsmaatregelen

• De patiënt moet vervolgens gedurende één maand altijd een steun-BH dragen;
  • Sportactiviteiten kunnen na ongeveer 6 maanden hervat worden;
  • De patiënt moet minstens één week vrij nemen van het werk;
  • Vermijd plotselinge bewegingen of bewegingen waarbij de armen opgetild moeten worden;
  • Smeer de littekens minstens een jaar lang in met zonnebrandcrème;
  • Niet op de buik slapen.

Pijn

De pijn na een borstverkleining is heel vaak matig, maar pijnstillers en pijnstillers worden systematisch voorgeschreven om de patiënt zoveel mogelijk te ontlasten tijdens de hele postoperatieve periode.

Resultaten en zichtbare littekens

De littekens vervagen geleidelijk in de eerste maanden na de operatie, totdat ze bijna onzichtbaar worden. Het is mogelijk om het genezingsproces te versnellen of te vergemakkelijken door dagelijks huidverzorgende crèmes aan te brengen.

Uiteindelijk is de borst in het begin erg hoog en rond, en bereikt na ongeveer drie maanden haar definitieve vorm.

Hoeveel kost een borstverkleining in Tunesië?

De prijs van een borstverkleining in Tunesië hangt af van verschillende factoren:

• Het type operatie dat aan de borst vereist is;
  • De ervaring en de reputatie van de plastisch chirurg die met de operatie belast is
  • De gekozen medische instelling.

Kortom, een borstverkleining in Tunesië vereist enkele voorzorgsmaatregelen die niet over het hoofd gezien mogen worden. Zodra aan alle voorwaarden is voldaan en het dossier is gevalideerd, kan de operatie worden uitgevoerd.

Tunesië beschikt tegenwoordig over ervaren chirurgen en ultramoderne medische centra die het beste garanderen voor patiënten die een borstoperatie overwegen.

Hebt u moeite met het kiezen van de juiste kliniek tegen de beste prijs? Onze coördinator zal u gratis helpen om het succes van uw operatie in Tunesië te garanderen. Vraag ons om een gratis offerte.