Canthoplastiek in Turkije

prijs voor canthoplastie 1

Canthoplastie chirurgie in Turkije wordt aanbevolen voor patiënten bij wie de huid van het bovenste of onderste ooglid overmatig, los of gerimpeld is.

BesteKlinieken.com informeert u over canthoplastiek in Turkije en helpt u bij het boeken van een operatie bij gekwalificeerde chirurgen. Deze inhoud is alleen voor informatieve doeleinden en is niet bedoeld ter vervanging van het advies van een medische professional.

Hoeveel kost een canthoplastiek in Turkije?

De gemiddelde kosten van een canthoplastiek in Turkije in Istanbul zijn €2.100. Afhankelijk van uw behoeften kan de prijs variëren van 1800 euro tot 2400 euro.

ProcedureKosten Turkije
Canthoplastie2100 €

Wat is een canthoplastie?

Deze cosmetische ingreep in Turkije wordt aanbevolen voor patiënten met overmatige, losse of gerimpelde huid op de bovenste of onderste oogleden. De ingreep wordt ook aanbevolen voor patiënten met gezwollen vetzakken in de onderoogleden die een vermoeid of verouderd uiterlijk geven en die gezwollen onderoogleden hebben, of gewoon voor patiënten die hun uiterlijk willen verjongen.

Niet aanbevolen voor canthoplastie

Canthoplastie chirurgie, ook wel bekend als chirurgie van de onderste oogleden, wordt niet aanbevolen voor patiënten die lijden aan één of meer van de volgende aandoeningen

• Hart- en vaatziekten
  • Glaucoom
  • Hypertensie
  • Netvliesloslating
  • Overactieve schildklier

Roken kan de bloedvaten aantasten, waardoor de bloedstroom naar de ogen vermindert. Daarom wordt patiënten ook aangeraden om niet te roken; idealiter zouden ze vóór de operatie moeten stoppen met roken.

Het ziekenhuis verlaten

Over het algemeen is een overnachting niet nodig. Dit is een ambulante operatie

Duur van de operatie

1 tot 3 uur

Overzicht van de ingreep

Canthoplastie chirurgie, ook bekend als canthopexie of ooglidlift chirurgie, is een soort esthetische ingreep die over het algemeen wordt uitgevoerd om rimpels onder het oog weg te werken en het esthetische uiterlijk van het ooggebied te verbeteren. De definities van deze operaties met betrekking tot de oogleden kunnen soms met elkaar in conflict komen: epicanthoplastie of mediale canthoplastie is een andere chirurgische ingreep die het oog horizontaal vergroot en wordt uitgevoerd aan de binnenhoek van het oog, terwijl de laterale canthoplastie de buitenrand van het oog vergroot.

Canthoplastie wordt gebruikt om verzakking, of wallen, van de onderste oogleden te corrigeren. Sommige mensen worden geboren met een verzakking van de onderoogleden, maar het natuurlijke verouderingsproces kan ook een verzakking van de onderoogleden veroorzaken – de huid wordt na een bepaalde leeftijd minder elastisch en er ontstaan kleine wallen onder de onderoogleden. Blootstelling aan de zon kan er ook voor zorgen dat de onderste oogleden verslappen. Dit geeft patiënten een vermoeide uitdrukking.

Het hoofddoel van een canthoplastie is om alle wallen onder de ogen weg te werken en de vermoeidheid uit het gezicht van de patiënt te verwijderen, terwijl de patiënt een jongere, frissere uitdrukking krijgt.

Voorbereiding

Naast het stoppen met roken, moeten orale supplementen, kruidenthee en antistollingsmiddelen zoals aspirine vermeden worden gedurende ten minste twee weken voor een canthoplastie-operatie. Alcoholgebruik is verboden gedurende minstens 48 uur voor en na de onderste ooglift operatie.

Hoe wordt het uitgevoerd?

Canthoplastie kan onder plaatselijke verdoving met sedatie of onder algehele narcose worden uitgevoerd. Chirurgen bespreken deze opties met de patiënt en beslissen over de meest geschikte aanpak, afhankelijk van de toestand van de patiënt.

Zodra de patiënt verdoofd is, begint de chirurg met het markeren van de incisiepunten. De incisies worden meestal in de ooghoek gemaakt, zodat de littekens verborgen kunnen worden.

Er wordt een dun plastic schild gebruikt om de oogbol van de patiënt te beschermen. De canthoplastie-operatie varieert van patiënt tot patiënt, maar over het algemeen wordt de onderste canthalpees doorgesneden, verplaatst en strakgetrokken om een mooier uiterlijk te krijgen. Als de operatie voltooid is, wordt het plastic schild verwijderd en worden de incisies zorgvuldig gesloten. Er wordt verband aangebracht op het geopereerde gebied om infectie te voorkomen.

Herstel

De herstelperiode van een canthoplastie duurt over het algemeen ongeveer 2 weken. Als er normale hechtingen worden gebruikt, worden deze ongeveer een week na de operatie verwijderd. Als er oplosbare hechtingen worden gebruikt, hoeven deze niet verwijderd te worden.

Ongeveer een week na de blepharoplastie in Turkije kunnen patiënten weer aan het werk en hun normale activiteiten hervatten. Er kunnen oogdruppels worden gebruikt om de ogen vochtig te houden. Patiënten krijgen een speciaal soort gel om het gebied rond de ogen schoon te houden.

Make-up moet tot minstens een week na de canthoplastie-operatie vermeden worden. Patiënten kunnen ook koude kompressen gebruiken om de zwelling tijdens de herstelperiode van de canthoplastie te verminderen.

Risico’s

Complicaties van een canthoplastie operatie kunnen zijn:

• Bloeden
  • Littekens
  • Beschadiging van diepe structuren
  • Hematoom
  • Allergische reactie op anesthesie
  • Problemen met droge ogen
  • Asymmetrie

Bijwerkingen

Bijwerkingen van canthoplastiechirurgie kunnen zijn:

• Droge ogen
  • Blauwe plekken
  • Verhoogde gevoeligheid voor licht
  • Jeukende, tranende ogen
  • Verlies van wimpers
  • Pijn
  • Ongemak
  • Allergische reacties
  • Zwelling
  • Misselijkheid en braken
  • Onbevredigende resultaten
  • Wazig zicht

Succespercentages

Het gemiddelde succespercentage voor canthoplastie-operaties is meer dan 90%.

Voor en na

De resultaten van de ingreep zijn onmiddellijk zichtbaar. Na een canthoplastie operatie kunnen patiënten genieten van een jeugdiger en verjongd uiterlijk. De ogen van de patiënt zijn groter en verzakkingen behoren tot het verleden. Deze resultaten houden meestal 10 tot 15 jaar aan. Sommige patiënten geven de voorkeur aan een revisieoperatie om de verouderingseffecten tijdens of na deze periode uit te wissen.