Haartransplantatie in Spanje

haartransplantatie spanje 1
Geschreven door William

Focus op haartransplantaties in Spanje! Wat is de gemiddelde prijs in Barcelona of Madrid? Ons advies voor een succesvolle haartransplantatie in Spanje.

BesteKlinieken.com geeft informatie over haartransplantaties in Spanje en helpt u bij het boeken van een operatie bij gekwalificeerde chirurgen. Deze inhoud is alleen ter informatie en is niet bedoeld ter vervanging van het advies van een medische professional.

Prijs van een haartransplantatie in Spanje

Haarklinieken in Spanje zijn experts in haartransplantaties. De kosten van een haartransplantatie met 2500 graft in Madrid of Barcelona liggen tussen de €3.500 en €4.000. De FUE of DHI methode wordt aanbevolen. De operatie wordt onder plaatselijke verdoving uitgevoerd en duurt tussen de 4 en 8 uur. Een verblijf van 7 dagen wordt aanbevolen.

ProcedureKosten in Euro’s
Haartransplantatie in Spanje3500 €

Wat is een haartransplantatie?

Een haartransplantatie is een cosmetische chirurgische techniek waarbij bestaand haar uit een deel van het hoofd, vaak de nek of de zijkanten, wordt verwijderd en vervolgens op een kalend gebied wordt getransplanteerd. De gebieden die worden ontdaan van haar zijn over het algemeen de temporale kloven, de vertex en de voorste lijn van de schedel.

Er zijn momenteel 3 soorten operaties:

De FUT-methode

Hierbij wordt een strook huid van ongeveer 1 cm breed en 12 tot 23 cm lang verwijderd. De bollen worden dan uit deze strook geoogst en in het ontvangende gebied geïmplanteerd. Deze procedure kan tot 1.500 grafts opleveren en gemiddeld 1.300 grafts, oftewel 3.000 haren.

• Voordelen: Goedkoper, sneller
  • Nadelen: Meer beperkingen, langere hersteltijd, laat zichtbare littekens achter

De FUE methode

Dit is de meest geavanceerde techniek, omdat er na de operatie geen zichtbare littekens achterblijven. De chirurg scheert eerst het hoofd van de patiënt voordat hij de folliculaire eenheden één voor één extraheert, rekening houdend met het feit dat elke eenheid tussen de één en zes haren kan genereren. Na het extraheren maakt de chirurg incisies in het ontvangstgebied, d.w.z. het kale gebied dat de patiënt wil bedekken.

• Voordelen: Zeer discreet, het haar groeit op natuurlijke wijze terug
  • Nadelen: Laat micro-littekens achter

De FUE-DHI methode:

Deze procedure maakt het mogelijk om een haartransplantatie uit te voeren door slechts een zeer klein deel van het hoofd van de patiënt te scheren. De grafts worden uit een afgebakend donorgebied gehaald en laten geen littekens achter.

Deze methode is ideaal voor patiënten die geen groot aantal folliculaire eenheden nodig hebben. Voor anderen is het nog steeds beter om een standaard FUE te gebruiken.

• Voordelen: niet-invasief, discreter, 100% natuurlijk resultaat
  • Nadelen: Duurder

Voor wie is haartransplantatie in Spanje geschikt?

Er zijn veel redenen voor haaruitval. Soms is het tijdelijk, maar in sommige gevallen kan het permanent zijn.

• Alopecia areata gelinkt aan een auto-immuunziekte die de haarzakjes aanvalt;
  • Haaruitval gelinkt aan androgenetische kaalheid bij mannen;
  • Hormonale onbalans, meestal bij vrouwen;
  • Brandwonden, enz.

Elke patiënt kan een haartransplantatie in Spanje ondergaan zolang hij/zij ouder is dan 18, in goede gezondheid verkeert en genoeg haar heeft voor de procedure.

De ideale leeftijd is echter tussen de 30 en 40 jaar, want voor die tijd blijft het hormonale systeem onstabiel en kan een onbalans een nieuwe operatie noodzakelijk maken.

Zie ook: Haartransplantatie in Istanbul

Waarom Spanje kiezen voor een haartransplantatie?

Haartransplantaties begonnen populair te worden in Spanje in de jaren 90 en zijn sindsdien patiënten uit heel Europa blijven aantrekken. Er zijn verschillende redenen voor deze aantrekkingskracht:

Nabijheid en binnen de EU

Veel Europeanen maken elk jaar de reis, omdat de prijzen vaak lager zijn en het oversteken van de grens heel eenvoudig is. Niet in de laatste plaats omdat Spanje deel uitmaakt van de Europese Unie.

Veiligheid gezondheidszorg

De gezondheidszorg in Spanje behoort tot de beste ter wereld en de hygiëneprotocollen zijn zeer streng en rigoureus.

Geavanceerde medische faciliteiten

Gezondheidsfaciliteiten zijn uitgerust met ultramoderne apparatuur en ultramoderne operatiekamers.

Bekwame chirurgen en medisch personeel

Spanje heeft een groot aantal bekwame, ervaren en opgeleide plastisch chirurgen. Met andere woorden, de patiënt is in goede handen.

Voor de operatie

Zoals bij elke cosmetische operatie moet er een protocol worden gevolgd.

– Voorzorgsmaatregelen

Zoals bij alle cosmetische chirurgie wordt patiënten gevraagd om een paar dagen voor de grote dag te stoppen met het innemen van antistollingsmiddelen en ontstekingsremmers. Soms worden medische tests aangevraagd om er zeker van te zijn dat de patiënt in goede gezondheid verkeert.

– Eerste consult

Tijdens het eerste medische consult bespreken de chirurg en de patiënt onder andere:

• De behoeften en verwachtingen van de patiënt
  • Aanbevelingen
  • Mogelijke complicaties;
  • Mogelijke oplossingen.

Tijdens de operatie

De operatie wordt onder plaatselijke verdoving uitgevoerd en duurt tussen de 3 en 5 uur, afhankelijk van de gebruikte techniek en de grootte van het transplantaat. FUE duurt over het algemeen langer dan FUSS.

Hoe wordt de operatie uitgevoerd?

– FUE techniek

Bij deze techniek is een bezoek aan de operatiekamer niet nodig. Tijdens de operatie scheert de chirurg eerst de nek en verwijdert dan de bollen met een scalpel. De bollen worden vervolgens zo strak mogelijk getransplanteerd om een maximale dichtheid te bereiken. De operatie duurt over het algemeen 5 uur, soms langer afhankelijk van het aantal getransplanteerde haren.

– FUT techniek

Er wordt een huidstrook genomen van de achterkant van de hoofdhuid, in het occipitale gebied, over de hele lengte tussen de twee oren. De huidflap wordt vervolgens doorgesneden om de grafts, die uit gemiddeld 3 tot 4 haren bestaan, te isoleren. Tot slot worden de grafts op de kale plekken geïmplanteerd en wordt de hoofdhuid gehecht met nietjes.

Risico’s en complicaties

Hoewel de risico’s minimaal zijn, bestaan ze wel degelijk. Na een haartransplantatie operatie kunnen bepaalde complicaties optreden:

• Een allergische reactie op de verdoving;
  • Aanzienlijk bloedverlies;
  • Een transplantaat dat niet aanslaat;
  • Infectie;
  • Verlies van gevoel in de hoofdhuid, enz.

Na de operatie

Na de operatie moet de patiënt bepaalde aanbevelingen opvolgen:

Voorzorgsmaatregelen

• Het verband wordt normaal gesproken de volgende dag verwijderd;
  • Twee dagen na de operatie kunt u uw haar wassen;
  • De patiënt kan tussen 3 en 5 dagen na de operatie weer aan het werk;
  • De hechtingen worden na 10 dagen verwijderd;
  • De patiënt kan na 3 weken zijn sportactiviteiten hervatten.

Voor een haartransplantatie in Spanje is geen ziekenhuisopname nodig en de patiënt kan overdag naar huis.

Postoperatieve pijn en littekens

De pijn na een haartransplantatie is vaak matig, maar het verplegend personeel schrijft systematisch pijnstillers voor om ervoor te zorgen dat de patiënt zo min mogelijk lijdt.

Terwijl de littekens bij de FUE onzichtbaar zijn, laat de striptechniek een litteken achter op de schedel, ter hoogte van de incisie, en het haar groeit niet terug.

Resultaten van een haartransplantatie in Spanje

Het uiteindelijke resultaat kan soms tot 18 maanden duren. De geïmplanteerde haren kunnen tijdens het genezingsproces uitvallen; dit is normaal. Daarna moeten ze normaal teruggroeien tot een permanent resultaat is verkregen.

Dit komt omdat het haar in de grafts op natuurlijke wijze uitvalt om plaats te maken voor nieuw haar. De dichtheid van het nieuwe haar begint na ongeveer 6 maanden zichtbaar te worden. Het is echter nodig om tussen de 8 en 12 maanden te wachten om het gewenste resultaat te zien, en vervolgens ongeveer 18 maanden voor het uiteindelijke resultaat.

Na een haartransplantatie in Spanje heeft de patiënt :

• Een gezonde, dichte hoofdhuid, net als voorheen;
  • Geen haaruitval meer;
  • Hun zelfvertrouwen terugkrijgen.

Hoeveel kost een haartransplantatie in Spanje?

De kosten van een haartransplantatie in Spanje hangen af van verschillende factoren:

• De gekozen kliniek of instelling;
  • Het type operatie;
  • De gebruikte technologie in de operatiekamer;
  • De expertise van de chirurg.

Hoewel er behandelingen zijn om haaruitval tegen te gaan, is een haartransplantatie de enige oplossing met een permanent resultaat. Dat is de reden waarom elk jaar duizenden patiënten de sprong wagen en niet langer aarzelen om naar Spanje af te reizen voor een haartransplantatie.

Als u moeite heeft met beslissen, kunnen wij u helpen om uw operatie tot een succes te maken, en dat tegen een gereduceerd tarief.

William

Mijn naam is William Royer en ik ben een medisch schrijver met ervaring in het schrijven van complexe wetenschappelijke gegevens. Ik ben gespecialiseerd in immunologie en hematologie. Ik vind veel inspiratie in mijn nauwe samenwerking met verschillende professionals in de gezondheidszorg, waaronder artsen, verpleegkundigen en patiëntenvoorlichters. Ik publiceer ook recensies.