Septoplastie en Tunisie

septoplastie prijs tunesië 1

Alles wat u moet weten over septoplastie in Tunesië! Wat is de gemiddelde prijs in Tunis? Ons advies voor een succesvolle septoplastie in Tunesië.

BesteKlinieken.com informeert u over septoplastie in Tunesië en helpt u bij het boeken van een operatie bij gekwalificeerde chirurgen. Deze inhoud is alleen ter informatie en is niet bedoeld ter vervanging van het advies van een medische professional.

Prijs van een septoplastie in Tunesië

De gemiddelde kosten van een septoplastie in Tunesië zijn €1.100. Afhankelijk van uw behoeften kan de prijs variëren van 900 euro tot 1300 euro.

ProcedureKosten Tunesië
Septoplastie1100 €

Wat is een septoplastie?

Septoplastie in Tunesië is een chirurgische ingreep om een afwijkend neustussenschot in de neus te corrigeren. Er is sprake van een afwijkend neustussenschot wanneer het neustussenschot (het bot en kraakbeen dat uw twee neusgaten in tweeën deelt) uit het midden of scheef staat. Sommige mensen worden geboren met een afwijkend neustussenschot, terwijl anderen een verwonding oplopen die dit probleem veroorzaakt.

De procedure wordt meestal uitgevoerd om ademhalingsproblemen, neusbloedingen of snurken bij mensen met een afwijkend tussenschot aan te pakken.

Soms wordt een septoplastie tegelijkertijd met andere ingrepen uitgevoerd, zoals een sinusoperatie of het verwijderen van een neustumor of -poliep.

De septoplastie procedure

Voor uw septoplastie krijgt u een plaatselijke verdoving (het gebied wordt verdoofd) of een algehele verdoving (u bent bewusteloos).

De procedure duurt over het algemeen één tot anderhalf uur.

De chirurg zal aan één kant een incisie in de neuswand maken en vervolgens het slijmvlies dat de neus bedekt optillen.

Het kraakbeen of bot dat het probleem veroorzaakt, wordt verplaatst of verwijderd. Het neustussenschot wordt rechtgezet en opnieuw in het midden van de neus geplaatst.

De chirurg zal vervolgens uw slijmvlies weer op zijn plaats zetten. Het wordt op zijn plaats gehouden met hechtingen, spalken of verpakkingsmateriaal (zoals watten).

Vóór de septoplastie

• Vertel uw arts vóór de septoplastie procedure over alle medicijnen die u gebruikt.
  • Het kan zijn dat u vooraf met bepaalde medicijnen moet stoppen, zoals Advil (ibuprofen), Aleve (naproxen), aspirine of bepaalde kruidensupplementen.
  • Vertel uw arts ook of u allergieën heeft of in het verleden bloedingsproblemen heeft gehad.
  • Het kan zijn dat u de dag voor de operatie moet stoppen met eten en drinken. Volg de instructies van uw arts zorgvuldig op.

Na de septoplastiek

• Op de dag van de operatie kunt u waarschijnlijk naar huis. Zorg ervoor dat iemand anders u brengt.
  • Na uw septoplastie kan uw neus dicht worden ingepakt (gevuld met katoen of sponsachtig materiaal) om bloedneuzen te voorkomen. De pakking wordt meestal 24 tot 36 uur na de operatie verwijderd.
  • Na de operatie kunt u wat pijn, een verstopte neus of een lichte loopneus hebben. Uw arts zal u vertellen welke pijnstillers u veilig kunt innemen.
  • Het kan zijn dat u uw hoofd hoog moet houden tijdens het slapen en dat u gedurende enkele weken na de operatie uw neus niet mag snuiten.
  • Vermijd inspannende activiteiten, zoals hardlopen of aerobics, totdat uw arts u vertelt dat dit veilig is.

Risico’s van septoplastiek

De mogelijke risico’s van een septoplastie zijn als volgt:

• Overmatig bloeden
  • Littekenvorming
  • Verandering van de vorm van de neus
  • Geen verbetering van de symptomen of terugkeer van de neusobstructie (waardoor verdere chirurgie nodig kan zijn).
  • Een opening in de wand van het tussenschot
  • Vermindering van het reukvermogen
  • Verandering in het gevoel van de huid
  • Ophoping van vocht in de neus