Schouderprothese in Turkije

schouderprothese Turkije 1

Alles wat u moet weten over schouderprothesechirurgie in Turkije! Wat is de gemiddelde prijs in Istanbul? Ons advies voor een succesvolle schouderprothese in Turkije.

BesteKlinieken.com geeft informatie over schouderprothese chirurgie in Turkije en helpt u bij het boeken van een operatie bij gekwalificeerde chirurgen. Deze inhoud is alleen voor informatieve doeleinden en is niet bedoeld ter vervanging van het advies van een medische professional.

Hoeveel kost een schouderprothese in Turkije?

De gemiddelde kosten van een schouderprothese in Turkije in Istanbul zijn €5.000. Afhankelijk van uw behoeften kan de prijs variëren van €4.000 tot €7.000.

Wat is een schouderprothese?

Schouderprothese (artroplastie) is een operatie in Turkije waarbij een prothese wordt gebruikt om het glenohumerale gewricht geheel of gedeeltelijk te vervangen om invaliditeit en pijn te verlichten.

Schouderartroplastie is een chirurgische ingreep in Istanbul waarbij het schoudergewricht wordt vervangen door een kunstgewricht.

Schouderartroplastie wordt uitgevoerd in gevallen waar het schoudergewricht ernstig beschadigd is door artritis of lichamelijk letsel, en waar medicatie en aanpassingen van de levensstijl de pijn en mobiliteitsbeperkingen veroorzaakt door het beschadigde schoudergewricht niet hebben kunnen behandelen.

Hoe wordt een schoudervervangende operatie in Turkije uitgevoerd?

• Er wordt een incisie aan de voorkant van de schouder gemaakt.
  • De zenuwen, spieren en bloedvaten worden naar één kant verplaatst.
  • Het kapsel van het schoudergewricht wordt doorgesneden, zodat de chirurg het gewricht kan zien.
  • De bal van de humeruskop wordt verwijderd met een botzaag.
  • De holte binnenin de humerus wordt weggeschraapt en er wordt een ruimte gecreëerd om de metalen steel van de humeruscomponent te bevestigen.
  • Als het glenoid vervangen moet worden, wordt een gereedschap, een braam genaamd, gebruikt om het oppervlakkige kraakbeen weg te slijpen.
  • Er worden gaten in het schouderblad geboord waar de steel van de glenoïdcomponent wordt bevestigd.
  • Vervolgens worden de humerus- en glenoïdcomponenten geplaatst en wordt de humeruskogel vastgezet.
  • Zodra het gewricht is verankerd, wordt gecontroleerd of het correct is vastgezet.
  • De chirurg hecht het gewrichtskapsel.
  • De zenuwen, spieren en bloedvaten worden teruggebracht naar hun oorspronkelijke posities.
  • De incisie wordt gesloten met hechtingen en afgedekt met een verband.

Kunstmatig schoudergewricht

Er zijn twee soorten implantaten voor schoudergewrichten:

• Gecementeerd: Het gecementeerde implantaat wordt op zijn plaats vastgezet door een soort epoxycement dat het metaal met het bot verbindt.
  • Ongecementeerd: Het ongecementeerde implantaat bestaat uit een gaas van gaatjes aan de buitenkant, en het bot groeit in dit gaas. Uiteindelijk wordt het implantaat met het bot verbonden.

Het kunstmatige implantaat bestaat uit twee delen:

• De humerale componenten: De humeruskop, die de bal van het gewricht is, wordt vervangen door de humerale component. Deze is van metaal.
  • De glenoïdcomponent: De gewrichtsholte, die deel uitmaakt van het schouderblad, wordt vervangen door de glenoïdcomponent. Deze bestaat uit twee delen: de kom, die gemaakt is van een sterke, gladde plastic cup, en een metalen plaat die aan het bot vastzit.

Hoe bereidt u zich voor op een schouderartroplastiek in Turkije?

• De patiënt ondergaat een lichamelijk onderzoek om er zeker van te zijn dat hij of zij in goede conditie is om de operatie te ondergaan.
  • De patiënt moet in Turkije verschillende onderzoeken ondergaan, zoals bloed- en urineonderzoek, röntgenfoto’s en een cardiogram.
  • De arts moet op de hoogte gebracht worden van alle medicijnen die de patiënt gebruikt, met of zonder recept.
  • Dit kunnen supplementen, kruiden of medicijnen zijn. Sommige medicijnen die de patiënt gebruikt, kunnen twee weken voor de operatie worden gestopt.
  • De Turkse arts moet op de hoogte gebracht worden als de patiënt aan een ziekte of gezondheidsprobleem lijdt.
  • De arts moet op de hoogte worden gesteld als de patiënt meer dan twee glazen alcohol per dag heeft gedronken.
  • De patiënt moet stoppen met roken om een snel herstel te garanderen.

Duur van de operatie: Ongeveer 2 uur

Opnamedagen: 2 tot 3 dagen

Anesthesie: Algehele anesthesie

Herstel:

De schouder van de patiënt kan worden vastgemaakt aan een machine voor continue passieve beweging, die de stijfheid in het gewricht vermindert en de pijn verlicht.

• Er kan een drainageslang worden gebruikt om overtollig vocht na de operatie af te voeren.
  • Er wordt een mitella gebruikt om de arm van de patiënt in rust te houden. Deze moet gedurende 4 tot 6 weken ‘s nachts worden gedragen.
  • De patiënt kan enkele weken na de operatie weer lichte activiteiten uitvoeren, zoals eten en wassen.
  • De patiënt kan binnen 6 weken na de operatie autorijden.
  • De patiënt moet een revalidatieprogramma volgen dat de dag na de operatie begint.
  • Het kan 6 maanden tot 1 jaar duren voordat de patiënt volledig hersteld is.

Risico’s :

De risico’s van een schouderartroplastie zijn als volgt:

• Fractuur van de humerus tijdens de operatie
  • Breuk van de pezen
  • Instabiliteit van de schouder
  • Losraken van het glenoïdimplantaat
  • Dislocatie van het gewricht
  • Beschadiging van een zenuw of bloedvat
  • Bloeding
  • Bloedstolling

Postoperatieve zorg:

De patiënt moet het revalidatieprogramma enkele maanden voortzetten. Een fysiotherapeut zal de patiënt helpen om bepaalde oefeningen uit te voeren die de kracht en stabiliteit van de schouder zullen verbeteren.

De patiënt moet de arts om de 6 weken bezoeken gedurende 5 tot 6 maanden, waarbij de Turkse arts de vooruitgang van de patiënt controleert. De patiënt moet antibiotica nemen na elke chirurgische of invasieve ingreep om infectie te voorkomen. Dit geldt ook voor tandheelkundige ingrepen.

De arts moet onmiddellijk op de hoogte worden gebracht als de volgende symptomen zich voordoen:

• Hoge koorts
  • Overmatige drainage uit de incisiewond.
  • roodheid en zwelling van het incisiegebied
  • Intense pijn